Information om Coronavirus og din rejse med Ruby Rejser

 

Coronavirus/Covid-19 fylder alt i medierne for tiden, og udviklingen i Danmark har medført en masse nye restriktioner, der gør mange af vores gæster usikre. Der medfølger derfor en masse spørgsmål til, hvordan man skal forholde sig som rejsende, og disse spørgsmål vil vi hos Ruby Rejser forsøge at imødekomme og besvare her.

Vi gør opmærksom på, at vi har meget travlt på både telefoner og mails i øjeblikket, og vi arbejder på højtryk for at besvare alle jeres henvendelser hurtigst muligt. Vi gør alt, hvad vi kan for at svare alle, men vi er nødt til at prioritere henvendelserne, så de mest presserende spørgsmål vedrørende rejser med snarlig afrejse besvares først.

Er der 14 dage eller mere til din afrejse, så vent venligst med at kontakte os, og følg udviklingen på Udenrigsministeriets rejsevejledninger indtil da.

Hvordan Coronasmitten udvikler sig over den kommende tid, er ikke til at sige, og vi anbefaler derfor, at du nøje følger Udenrigsministeriets og Sundhedsstyrelsens råd og vejledninger, der løbende opdateres.

Vi håber på jeres tålmodighed og forståelse i denne ekstraordinære situation!

 

Hvordan forholder du dig, hvis du har købt en rejse hos os?

Hos Ruby Rejser følger vi naturligvis situationen nøje, og vi lægger os 100% op ad anbefalingerne fra Udenrigsministeriet (UM). Vi følger ligeledes UM’s rejsevejledning vedrørende de forskellige destinationer, og siden bliver løbende opdateret. Vi anbefaler ligeledes, at du også selv følger nøje med der.

Derudover følger vi vejledningerne fra Danmarks Rejsebureau Forening og Pakkerejseloven i forhold til Conoravirussen.

Hvis der kommer ændringer i din rejse, vil du blive informeret herom!

 

Har du købt en pakkerejse?

Såfremt at UM ændrer status på din destination op til afrejse, således at alle ikke-nødvendige rejser til den pågældende destination frarådes, vil Ruby Rejser naturligvis refundere dine udgifter. Indtil da afvikles rejsen som planmæssigt. Er der dele af din rejse, som ikke kan gennemføres, så kontakt din rejsekonsulent – så ser vi sammen på mulighederne for ændring. Igen gør vi opmærksom på, at du bør vente med at kontakte os til der er 14 dage til afrejse på din ferie.

 

Hvad hvis du kommer i karantæne (enten i udlandet eller før afrejse)?

I tilfælde af du enten bliver syg eller kommer i karantæne inden afrejse, er det vigtigt, at du har en afbestillingsforsikring, der dækker dig.  Hvis du skulle komme i karantæne eller blive syg under rejsen er det ligeledes vigtigt, at du har en rejseforsikring/hjemrejseforsikring som dækker dig. Er du i tvivl, så kontakt dit forsikringsselskab inden afrejse. 

 

Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her på siden. Kontakt os på (+45) 8615 3599.